A new animation project created for Podere Sapaio by the artist Emanuele Kabu. A creative journey, giving our reality a renewed sense of “eco-techno- zen” philosophy.
2020 was an unexpected year, different in every way. At times bitter, in others just plain empty. The accentuated distances and virtual relationships gave rise to an unexpected, random feeling, an uncertainty that has finally been transformed into something new and concrete.
Our connection to the land, to the Maremma, and to its lifeblood, could be felt as all the more stronger.
The Bolgheri territory, the influence that the sea, light and wind has on our wines created a spark: we had to make these impressions real, we had to recount the uniqueness of these places.
This we embarked on a very interesting collaboration with animation video artist and director Emanuele Kabu who, with his distinctive touch, was able to bring our thoughts to life.
The land, sea, and light of Bolgheri reinterpreted through Emanuele Kabu’s creative “filter”, are transformed into an ever-alternating kaliedescope of colours, signs and rhythms.
The perfect balance of animation over three “surreal” videos, harmonized by sound designer Marcello Batelli.
The first, A place suspended in time, is a portrait of Bolgheri’s soul. A representation of a place and a space which, through its “suspended” character, survives the passing of time without changing.
The second, Feed your roots, wear your crown represents how our wines are bonded to the land, and how the influence of the sea makes them unique. Deep roots come together with the flow of creation, manifested in the company logo: a 4-pronged crown.
Finally, Embrace the Sapaio ritual, in which the “wine” universe transforms each phase into a ritual that is repeated throughout the journey.
A journey manifested in many forms, over the time and space of Sapaio, and in which the influence of the infinite is above all else.
VERSIONE ITA
Podere Sapaio 2020 – New “Art-Wine” Project – Il Nuovo Atto
Un nuovo progetto d’animazione realizzato per Podere Sapaio dall’artista Emanuele Kabu. Un
percorso creativo che conferisce alla nostra realtà un rinnovato senso di filosofia “eco-techno-
zen”.
Il 2020 è stato un anno inaspettato, diverso sotto ogni sua forma. A volte amaro, altre semplicemente vuoto. Le distanze accentuate e i rapporti virtuali, hanno dato vita a un senso aleatorio imprevisto, un’incertezza che si è infine trasformata in qualcosa di nuovo e concreto.
Percepivamo ancor più forte la vicinanza con la nostra terra, la Maremma, e con la sua linfa vitale. Il territorio di Bolgheri, l’influenza del mare, della luce e del vento nei nostri vini, hanno acceso una scintilla: dovevamo dare forma alle nostre suggestioni, dovevamo raccontare l’unicità di questi luoghi.
È nata così un’interessantissima collaborazione con Emanuele Kabu, video artista d’animazione e regista, che ha saputo rappresentare con il suo tratto distintivo, i nostri pensieri.
La terra, il mare, la luce di Bolgheri, riletti con il “filtro” creativo di Emanuele Kabu, si trasformano, in un continuo alternarsi di colori, segni e ritmi.
Un equilibrio di animazioni per 3 video “surreali” armonizzati dal sound designer Marcello Batelli.
Il primo, 𝑨 𝒑𝒍𝒂𝒄𝒆 𝒔𝒖𝒔𝒑𝒆𝒏𝒅𝒆𝒅 𝒊𝒏 𝒕𝒊𝒎𝒆, è il ritratto dell’anima di Bolgheri. Una rappresentazione di un luogo e di uno spazio, che nella loro dimensione “sospesa” sopravvivono al tempo che passa senza mutare.
Il secondo, 𝑭𝒆𝒆𝒅 𝒚𝒐𝒖𝒓 𝒓𝒐𝒐𝒕𝒔, 𝒘𝒆𝒂𝒓 𝒚𝒐𝒖𝒓 𝒄𝒓𝒐𝒘𝒏, rappresenta il legame dei nostri vini con la terra e l’influsso del mare che li rende unici. Le radici profonde sono unite al fluire della creazione, che si manifesta con il simbolo dell’azienda , una corona a 4 punte.
Infine, 𝑬𝒎𝒃𝒓𝒂𝒄𝒆 𝒕𝒉𝒆 𝑺𝒂𝒑𝒂𝒊𝒐 𝒓𝒊𝒕𝒖𝒂𝒍, dove l’universo “vino” trasforma ogni fase in un rito e il suo ripetersi in viaggio. Un viaggio declinato in più forme, nel tempo e nello spazio di Sapaio, e in cui l’influenza dell’infinito sta sopra ogni cosa.